Belediyeler ve Birlikler Daire Başkanlığı
Belediyeler ve Birlikler Daire Başkanlığının görevleri;
- Yerel yönetim birliklerinin kurulması konusundaki iş ve işlemleri yürütmek,
- Yerel yönetimlerden birden fazla ilin üyesi olduğu birliklerin meclis kararları ve tüzük değişikliklerinin onaylanması işlemlerini yürütmek,
- 4734, 4735 ve 2886 sayılı Kanunlar kapsamında belediyeler ve birliklerce yapılan ihaleler neticesinde ihaleden yasaklaması gereken yükleniciler hakkında gereken işlemleri yürütmek,
- Yerel yönetim birliklerinin şirket kurma iş ve işlemlerini yürütmek,
- Merkezi yönetim bütçesinden yerel yönetimlere aktarılacak yardımlarla ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
- Yerel yönetimlerce hazırlanan projelerden uygun olan yardım taleplerini ilgili bakanlıklara bildirmek ve bu yardımlara ilişkin olarak gönderilen ödeneklerin ilgili yerel yönetime aktarılması için gereken onay işlemlerini yürütmek,
- Yerel yönetimler tarafından hazırlanacak faaliyet ve performans raporları hakkında standartları belirlemek,
- 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununun 41 inci maddesi gereğince Bakanlığa gönderilen yerel yönetimlerin faaliyet raporları ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
- Yerel yönetimlerin mali raporlarının konsolidasyonu konusundaki iş ve işlemleri yürütmek,
- Yerel yönetimlere genel bütçe vergi gelirlerinden pay verilmesine ilişkin işlemlerin yürütülmesinde Türkiye İstatistik Kurumu, İller Bankası ve Hazine ve Maliye Bakanlığı arasında koordinasyonu sağlamak ve bununla ilgili işlemleri yürütmek,
- Belediyeler tarafından kurulacak şirket ve bütçe içi işletmelere ilişkin verileri toplamak ve bunlarla ilgili istatistik üretmek,
- 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ve ilgili yerel yönetimler mevzuatı çerçevesinde oluşturulan raporları ilgili mercilere sunmak,
- Yerel yönetimlerin performans ölçüm kriterlerinin belirlenmesi ve uygulanması ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
- Yerel yönetimlerin iş ve işlemlerinden istatistikî veri olarak toplanacakları tespit ederek standardını oluşturmak,
- Yerel yönetimlerle ilgili her türlü istatistikî verileri toplamak, değerlendirmek, raporlamak ve yayımlamak,
- Yerel yönetimlerin seçilmiş personeli ile ilgili istatistikî çalışmaları yürütmek,
- 5/1/1961 tarih ve 237 sayılı Taşıt Kanunu kapsamında belediyelerin yurtdışı araç hibeleriyle (ambulans, itfaiye-kurtarma) ilgili işlemleri yürütmek,
- Araç standartları ile ilgili iş ve işlemleri yapmak,
- Tasarruf tedbirleri gereğince belediyelerin harcama izinlerine ilişkin işlemleri yürütmek,
- Tarım ve Orman Bakanlığından gelen su protokollerine uygun görüş verilmesine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.
- Belediye kurulması, birleşme ve katılma ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
- Belediyeler ve bağlı kuruluşlarının görev ve hizmetlerinin gerektirdiği giderleri karşılamak için 03/07/2005 tarih ve 5393 Belediye Kanunu kapsamında borçlanma işlemlerini yürütmek,
- Belediyeler ve bağlı kuruluşları tarafından şirket kurulması için gereken Cumhurbaşkanı kararı alınması ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
- Belediyeler tarafından kurulacak bütçe içi işletmeler ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
- 5393 sayılı Kanunun 18, 25ve 26 ncı maddeleri çerçevesinde belediye meclislerinin, belediyelere bağlı şirketler üzerinde yapacakları denetimlerin usul ve esaslarını belirlemek,
- Belediye şirketlerinin harcama usul ve esaslarını belirlemek,
- Belediye taşınmazlarının tahsisine dair iş ve işlemleri yürütmek,
- Yap-İşlet-Devret ve İmtiyaz Sözleşmelerine dair iş ve işlemleri yürütmek,
- Görev alanına giren konularla ilgili olarak gelen dilekçeleri cevaplandırmak,
- Arşivleme ve diğer görevler,
- Açılan davalarla ilgili savunmaya esas olmak üzere verilen süre içinde cevap hazırlamak.